Få de rigtige besøgende

Hvem er de rigtige besøgende

Der er rigtigt mange forskellige mennesker på internettet. Og det er LANGT FRA dem alle, der er værd at få ind på din hjemmeside. De meste værdiløse besøgende er de automatiske robotter der ’scraper’ internettet for alle mulige ting (telefonnumre, emails, etc.). Men selv ‘rigtige’ mennesker kan være nærmest værdiløse på din hjemmeside. Et eksempel er folkeskole-eleven der leder efter noget tekst som han/hun kan copy-paste ind i deres opgave.

Så hvad skal man så gøre?

1) Første skridt: Det første man skal gøre er at tænke på, hvem de rigtige besøgende er. Det er som oftest dem, der gerne vil købe dine produkter/ydelser. Men det kan også være folk der interesserer sig for det felt som din hjemmeside/din virksomhed beskæftiger sig med – og i så fald er en god reference også noget værd.

2) Næste skridt: Dernæst skal man overveje, hvad disse personer rent faktisk søger på på Google, på YouTube, på Facebook eller hvor de nu søger, for at søge denne information. Hvad er det for et specifikt spørgsmål der tvinger dem ud på den jagt, som helst skulle ende på din hjemmeside.

3) Find den rigtige mading Når vi nu ved, hvad det er for en krog der skal på linen, så skal vi jo også lige finde ud af, hvad disse mennesker søger på, for at finde den information.

Og så er vi allerede rigtigt langt i processen med at finde de rigtige besøgende til din hjemmeside.

rigtige-besoegende-3

rigtige-besoegende-1